Kamis, 25 November 2010

Iibarat cinta.!!!



cinta tak harus berakhir bahagia.. kerana cinta tidak harus berakhir...

cinta sejati mendengar apa yang tidak dikatakan... dan mengerti apa yang tidak dijelaskan, sebab cinta tidak datang dari bibir dan lidah atau pikiran.. melainkan dari hati.

ketika kamu mencintai, jangan mengharapkan apapun sebagai imbalan, kerana jika kamu berfikiran demikian, kamu bukan mencintai, melainkan.. kamu tidak punyai keikhlasan.
jika kamu mencintai, kamu harus siap untuk menerima penderitaan. kerana jika kamu mengharap kebahagiaan, kamu bukan mencintai.. melainkan memanfaatkan.

lebih baik kehilangan harga diri dan egomu bersama seseorang yang kamu cintai daripada kehilangan seseorang yang kamu cintai, atas egomu yang tak berguna itu...

bagaimana kita akan berkata "selamat tinggal".. kepada seseorang yang tidak pernah kita miliki?

kenapa tetes air mata jatuh demi seseorang yang tidak pernah menjadi kepunyaan kita? kenapa kita merindukan seseorang yang tidak pernah bersama dan pantas kita bertanya, kenapa kita mencintai seseorang yang cintanya tidak pernah untuk kita?

sangat sulit bagi dua orang yang mencintai satu sama lain ketika mereka tinggal dalam dua dunia yang berbeda... Tapi ketika kedua dunia ini melebur dan menjadi satu, itulah yang disebut keajaiban ..

cinta mungkin akan meninggalkan hati kamu bagaikan kepingan-kepingan kaca, tapi tancapkan dalam pikiranmu, bahwa ada seseorang yang akan bersedia untuk mengubati lukamu dengan mengumpulkan kembali pecahan-pecahan kaca itu... Sehingga hatimu akan menjadi utuh kembali...

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperolehi.

Siapapun pandai menghayati cinta tapi tiada siapa yg pandai menilai cinta kerana cinta bukan objek yg boleh di lihat oleh mata kasar. Sebaliknya cinta hanya dapat ditilik melalui hati dan perasaan.

Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan. Tangisan juga bukanlah pengubat cinta kerana ia tidak mengerti perjalananan hati naluri.


Di suatu hari kau datang dan bertanyaku apa yang lebih penting padaku : Dirimu atau nyawaku. Dan aku mengatakan nyawaku lebih penting dan kau pun berlalu dengan penuh kekecewaan tanpa pernah kau sedari bahawa kaulah nyawaku itu.Sesungguhnya kau adalah cinta dan nyawaku dalam hidup ini...

Cinta pertama adalah kenangan. Cinta kedua menjadi pengajaran. Dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan kerana hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Lantaran itu bajailah cinta yang dianugerahkan itu sebaik-baiknya. Agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.

Hanya diperlukan waktu seminit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu.

Usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta kerana hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia. Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan bersama hikmah yg tersembunyi. Pernahkah kau terfikir kebesaranNya itu?

Sesuatu percintaan yang terjalin di antara dua insan itu tiada ada kemesraan atau kemanisannya sekiranya sentiasa membayangi akan kemusnahan, kekecewaan dan kehancuran.

Hidup tanpa cinta seperti makanan tanpa garam. Oleh itu, kejarlah cinta seperti kau mengejar masa, dan apabila kau sudah mendapat cinta itu, jagailah ia seperti kau menjaga dirimu, sesungguhnya cinta itu kurniaan Tuhan Yang Maha Agung.

Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh di hatimu.

Untuk menyelami cinta dan cita-cita, anggap dahulu cinta itu derita dan cita -cita itu cahaya. Sebelum mendekati erti cinta, mengertilah dahulu erti cita-cita dan sebelum mengenal cinta, kenallah dahulu cita-cita.

Cinta lebih mudah mekar di hati yang sedang dilanda kecewa. Cinta seperti ini adalah cinta yang mengharapkan belas kasihan, sebab itu bila sepi telah punah maka selalunya cinta juga akan turut terbang.

Bukan dikatakan cinta apabila yang menjadi matlamatnya semata-mata untuk memiliki sepenuhnya. Tetapi cinta itu ialah perkongsian di dalam kecenderungan dan kegemaran serta perasaan bahawa diri orang yang anda cintai itu tidak kurang pentingnya dari anda.

Hanya ada satu pelita yang dapat kita pegang dan sentiasa menyala di mana-mana jua pun, yang tetap akan menerangi tempat-tempat yang jauh seperti menerangi tempat kita sendiri, iaitu rasa cinta dan kasih sayang pada segala yang bernyawa

Manusia merasa kesepian dari cinta kerana mereka kerap hanya membangun dinding, bukannya jambatan kasih sayang.

Cinta yang dikaitkan dengan kepentingan peribadi akan berubah menjadi putus asa.

Dalam percintaan kamu janganlah kamu kesali perpisahan tetapi kesalilah pertemuan kerana tanpa pertemuan tidak ada perpisahan.

Kamu tidak akan mati kerana cinta, tetapi cinta cukup meracuni hidup kamu.

Kahwinilah orang yang lebih mencintai diri kita daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada mengahwini orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai diri kita kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

Hiduplah dengan cinta! Tetapi bukan bererti cinta buta. Kita dapat mencintai hidup dengan lebih baik, yaitu cintailah sekelilingmu, baik yang ada diluar dirimu atau didalam dirimu.

Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata-mata.

Rasa cinta itu jika dipupuk ke arah dan sinar yang lurus akan membawa pengekalan abadi.Selagi usia di kandung badan .Selagi jiwa merantai hati .

Bibir tidak perlu berkata , bila hati sudah bersuara nada cinta dan rindu.

Cinta adalah penyakit manakala perasaan adalah kumannya. Perkahwinan pula merupakan ubat penawarnya.

Ibaratkanlah kehilangan cinta itu umpama hilangnya cincin permata di lautan luas yang tiada bertepi dan harus dilupakan.

Pabila cinta tidak diajarkan di rumah, hampir tidak masuk akal untuk mempelajarinya di mana pun.

Cinta tidak selalu bersama jodoh tapi jodoh selalu bersama cinta.

Kata pujangga cinta letaknya di hati. Meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal terbodoh tanpa sedari.

Hidup kalau tak memakai cinta tak ubahnya seperti bumi kehilangan matahari

Cinta dimulai dengan senyuman, tumbuh dengan dakapan dan seringkali berakhir dengan air mata.

Lelaki itu prosa alam, perempuan sajaknya. Cinta itu lagu dan perkahwinan orkestranya

Cinta menakluk segala-galanya. Cinta dapat mengubah pondok kayu menjadi istana emas

Barangsiapa yang belum pernah jatuh cinta, ia telah membangunkan langit di atas bumi

Cinta tidak mempunyai umur, ia sentiasa memudakan dirinya

Cinta menekan pertimbangan, memandang ringan bahaya dan cinta memandang enteng akan kematian

Cinta tidak mempunyai undang-undang

Cinta pandang pertama adalah cinta yang akan kekal abadi
Cinta lebih tua daripada alam ini kerana alam ini dijadikan Allah atas dasar cinta


Manusia yang dibakar api cinta dapat melihat di dalam gelap

Cinta yang tak berbalas itu bagaikan layang-layang putus talinya.

Kehidupan ini seumpama bunga, maka cinta adalah madunya -Hamka

Tiada kasih yang lebih manis daripada kasih cinta. Tiada kasih yang lebih ngeri dari putus cinta

Cinta monyet ialah cinta keanak-anakan. Cinta palsu adalah sekadar basa-basi. Cinta materialistik merosakkan jiwa. Cinta sejati ialah cinta yang akan menghasilkan cita-cita yang luhur dan abadi.

Cinta adalah penyakit dan perkahwinan ialah sihat. Sakit dan sihat tidak bertemu.

Cinta itu tidak buta tetapi ia tidak melihat -Pepatah Jerman
Cinta boleh tumbuh dalam madu dan racun.

Orang yang menulis surat cinta itu kurus dan orang yang membacanya gemuk

Keburukan dapat disembunyikan apabila timbulnya rasa cinta

Hidup tanpa cinta ibarat taman tidak berbunga

Yang termanis daripada yang manis di dunia ini ialah pujian kekasih yang terlontar daripada rasa cintanya.
cinta itu seperti kupu-kupu. tambah dikejar, tambah ia lari. tapi kalau dibiarkan terbang, dia akan datang di saat kamu tidak mengharapkannya. cinta dapat membuatmu bahagia tapi sering juga buat kamu sedih. cinta hanyaberharga kalau diberikan kepada seseorang yang menghargainya. jadi jangan terburu-buru, dan pilihlah yang terbaik.
cinta bukan bagaimana untuk menjadi pasangan yang "sempurna" bagi seseorang. tetapi bagaimana menemukan seseorang yang dapat membantumu menjadi dirimu sendiri. Dan kerana kehadirannya itu yang buat kamu sempurna.

memang sakit melihat orang yang kamu cintai sedang berbahagia dengan orang lain tapi lebih sakit lagi kalau orang yang kamu cintai itu tidak berbahagia bersama kamu.

yang paling menyedihkan dalam hidup adalah menemukan seseorang dan jatuh cinta, hanya untuk mengetahui bahawa dia bukan untuk kamu dan kamu sudah menghabiskan banyak waktu untuk orang yang tidak pernah menghargainya. jadi, biarkan dia pergi...

cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.

caranya untuk jatuh cinta: konsisten tapi jangan memaksa, berbagi dan jangan bersikap tidak adil, mengerti dan cubalah untuk tidak banyak menuntut, sedih tapi jangan pernah simpan kesedihan itu.

keserasian yang sebenarnya bukan diukur berdasarkan berapa lama kamu berdua sudah bersama mahupun berapa sering kamu berdua bersama, tapi apakah selama kamu berdua bersama, kamu berdua selalu saling mengisi kekurangan di antara satu sama lain?

mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggungjawab, mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan, mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian, dan mereka yang menjumpainya, menyebutnya ia takdir. itulah cinta.

jika kita kehilangan cinta, maka pasti ada alasan di sebaliknya. alasan yang kadang sulit untuk dimengertikan, namun kita tetap harus percaya bahawa ketika DIA mengambil sesuatu, DIA telah siap untuk memberikan yang lebih baik.

mengapa harus menunggu?kerana walaupun kita ingin mengambil keputusan, kita tidak ingin tergesa-gesa. kerana walaupun kita ingin cepat-cepat, kita tidak ingin tergesa-gesa. kerana walaupun kita ingin segera menemukan orang yang kita cintai, kita tidak ingin kehilangan jati diri kita dalam proses pencarian itu.

jika ingin berlari, belajarlah berjalan duhulu, jika ingin berenang, belajarlah mengapung dahulu, dan jika ingin dicintai, belajarlah mencintai dahulu.

pada akhirnya, lebih baik menunggu orang yang kita inginkan, dari memilih apa yang ada di depan mata. lebih baik menunggu orang yang kita cintai, dari memuaskan diri dengan apa yang ada. lebih baik menunggu orang yang tepat, kerana hidup ini terlampau singkat untuk dilewatkan bersama pilihan yang salah, lalu kerana menunggu itu mempunyai tujuan yang mulia dan misteri.

perlu kau ketahui bahwa bunga tidak mekar dalam waktu semalam,kota rom tidak terbangun dalam masa sehari. kehidupan dirajut dalam rahim selama sembilan bulan, cinta yang agung terus tumbuh subur selama kehidupanmu. itu cinta hakiki, itu cinta abadi, pada Maha Kuasa.

jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada di sisi kita. Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. itulah Cinta...

jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kita masih mau mencuba. jangan sesekali menyerah jika kita masih merasa sanggup. jangan sesekali mengatakan kita tidak mencintainya lagi, jika kita masih tidak dapat melupakannya.

cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang hingga dia meninggal dunia dan akhirnya kita terpaksa mencatatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. sebaiknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di benak kita itu sekarang selagi ada hayatnya.

mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, dan kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas kurniaan tersebut.

sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintai kita, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kita tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cinta itu kepadanya.

seandainya kita ingin mencintai atau memiliki hati seseorang ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. kadangkala kita mencium harum mawar tersebut, tetapi ada kalanya kita merasakan bisa duri mawar itu menusuk jari.

hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kita bertemu seseorang yang sangat bererti bagi kita, hanya untuk menyedari bahawa pada akhirnya, dia menjadi tidak bererti lagi dan kita harus membiarkannya pergi.

kadangkala kita tidak menghargai orang yang mencintai kita sepenuh hati, sehingga kita kehilangannya. pada saat itu, tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi.

cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. kisah silam tidak perlu diungkit lagi, sekiranya kita benar-benar mencintainya setulus hati.

hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi suruhan, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU!!

kemungkinan apa yang kita sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan kemungkinan apa yang kita benci tersimpan kebaikan di dalamnya.

lemparkan seorang yang bahagia dalam bercinta ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.

cinta adalah keabadian... dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki. siapa pun pandai menghayati cinta, tapi tak seorang pun pandai menilai cinta karena cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.

cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan. jika tidak, kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kita temukan di dalam dirinya.

kita tidak akan pernah tahu bila kita akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya di hatinya.

cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. tetapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperolehi.

jika saja kehadiran cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. kerana cinta adalah sesuatu yang membawa keindahan dan kebahagiaan di dalamnya.

cinta itu seperti kupu-kupu. tambah dikejar,tambah lari... Tapi kalau dibiarkan terbang, dia akan datang di saat kita tidak mengharapkannya.

cinta dapat membuatmu bahagia tapi sering juga bikin sedih, tapi cinta baru berharga kalau diberikan kepada seseorang yang menghargainya. jadi jangan terburu-buru dan pilih yang terbaik.

cinta bukan bagaimana menjadi pasangan yang"sempurna" bagi seseorang. tetapi bagaimana menemukan seseorang yang dapat membantumu menjadi dirimu sendiri.

jangan pernah kata "aku cinta kamu" kalau kamu tidak pernah ambil peduli. jangan pernah membicarakan perasaan yang tidak pernah ada. jangan pernah menyentuhi hidup seseorang kalau hal itu akan menghancurkan hatinya. jangan pernah menatap matanya kalau semua yang kita lakukan hanyalah pembohongan.

hal paling kejam yang seseorang lakukan kepada orang lain adalah membiarkannya jatuh cinta, sementara dia tidak berniat untuk menangkapnya...

cinta bukan "ini salah kamu", tetapi "maafkan aku".cinta bukan "kamu di mana?", tetapi "aku disini". cinta bukan "kenapa dengan kamu?", tetapi "aku mengerti kamu". dan cinta bukan "cuba kamu berubah seperti ini", tetapi "aku cinta kamu seperti adanya".

cinta adalah semangat, cinta adalah kepercayaan, cinta adalah kekuatan yang tak bisa dimusnahkan. ia hanya bisa berubah bentuk. cinta memang tak harus memiliki, kerana mencintai berarti memberi tanpa pernah meminta .

hanya perlu satu minit untuk menghancurkan seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk mencintai seseorang tetapi menghabiskan seumur hidup untuk melupakan seseorang.

cinta adalah ketika kamu membawa perasaan, kesabaran dan romantis dalam suatu hubungan dan menemukan bahawa kamu peduli dengan dia.

ketika pintu kebahagiaan tertutup, yang lain terbuka. tetapi kadang-kadang kita menatap terlalu lama pada pintu yang telah tertutup itu sehingga kita tidak melihat pintu lain yang telah terbuka untuk kita.

memberikan seseorang semua cintamu tidak pernah menjamin bahwa mereka akan mencintai kamu juga.

jangan mengharapkan cinta sebagai balasan, tunggulah sampai itu tumbuh didalam hatinya. tetapi jika tidak, pastikan dia tumbuh didalam hatimu.

ada hal yang sangat ingin kamu dengar tetapi tidak akan pernah kamu dengar dari orang yang kamu ingin dengar. tetapi jangan sampai kamu menjadi tuli walaupun kamu tidak mendengar itu dari seseorang yang mengatakan itu dari hatinya.

jangan melihat dari wajah, itu bisa menipu. jangan melihat kekayaan, itu bisa menghilang!

datanglah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum kerana sebuah senyuman dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah.

berharaplah kamu dapat menemukan seseorang yang dapat membuatmu tersenyum. ada saat di dalam kehidupanmu dimana kamu sangat merindukan seseorang, kamu ingin mengambil mereka dari mimpimu dan benar-benar memeluk dia. berharaplah bahwa kamu dapat bermimpi tentang dia, yang bererti mimpilah apa yang ingin kamu mimpikan. pergilah kemana kamu ingin pergi, jadilah sesuai dengan keinginan kamu, kerana kamu hanya hidup sekali dan satu kesempatan untuk melakukan apa yang kamu inginkan.

selalu letakkan dirimu pada posisi orang lain. jika kamu merasa bahawa itu menyakitkan kamu, mungkin itu menyakitkan orang itu juga.

cinta mulai dengan senyuman, tumbuh dengan kemesraan dan berakhir dengan air mata.

masa depan yang cerah akan berdasarkan pada masa lalu yang harus dilupakan. kamu tidak mungkin dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu, sampai saat bila kau melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati.

ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan dan ada orang orang yang tidak ingin kita tinggalkan. tetapi ingatlah, melepaskan bukan bererti akhir dari dunia, melainkan awal dari kehidupan yang baru.

kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis. kebahagiaan ada untuk mereka yang telah disakiti. kebahagiaan ada untuk mereka yang telah mencari dan telah mencuba.

kerana kepada manusia yang bisa menghargai, betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya. cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia. cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum,sambil berkata , “ aku turut berbahagia untukmu “

apabila cintamu tidak berhasil, bebaskanlah dirimu. biarkanlah hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas lagi. ingatlah, kamu mungkin menemukan cinta dan kehilangannya.. tetapi saat cinta itu dimatikan, kamu tidak perlu mati bersamanya..

orang yang terkuat bukanlah orang yang selalu menang dalam segala hal. tetapi mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh. entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupanmu, kamu akan belajar tentang dirimu sendiri dan suatu saat kamu akan menyadari. yang bahawa penyesalan tidak seharusnya ada di dalam hidupmu.

hanyalah penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat, yang seharusnya ada di dalam hidupmu.

saat kamu berkata untuk meninggalkannya, mungkin dia akan pergi meninggalkanmu sesaat, memberimu waktu untuk menenangkan dirimu sendiri. tetapi pada saat saat itu, hatinya tidak akan pernah meninggalkanmu. dan sewaktu dia jauh darimu, dia akan selalu mendoakanmu dengan air mata.

lebih berbahaya mencucurkan air mata di dalam hati daripada air mata yang keluar dari mata kita. air mata yang keluar dari mata kita dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi, akan menggoreskan luka di dalam hatimu yang bekasnya tidak akan pernah hilang.

walaupun dalam urusan cinta, kita sangat jarang menang,tetapi ketika cinta itu tulus...meskipun mungkin kelihatannya kamu kalah,tetapi sebenarnya kamu menang kerana kamu dapat berbahagia sewaktu kamu dapat mencintai seseorang, lebih dari kamu mencintai diri kamu sendiri...

akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang. bukan kerana orang itu berhenti mencintai kamu, atau kerana ia tidak mempedulikan kita. melainkan saat kita menyadari bahwa orang itu, akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.

apabila kamu benar benar mencintai seseorang, jangan dengan mudah kamu melepaskannya. Berjuanglah demi cintamu... itulah cinta yang sejati.. bukannya cuma datang dan menghilang ...

lebih baik menunggu orang yang benar benar kamu inginkan, daripada berjalan bersama orang yang tersedia ada di depan kamu. lebih baik menunggu orang yang kamu cintai, daripada menerima orang yang berada di sekelilingmu sekarang.

lebih baik menunggu orang yang tepat, kerana hidup ini terlalu berharga dan terlalu singkat untuk dibuang dengan hanya “ seseorang “ atau untuk dibuang dengan orang yang tidak tepat.

kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang paling menyakiti hatimu. dan kadang kala teman yang membawamu di dalam pelukannya dan menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sedari.
cinta tak pernah akan begitu indah, jika tanpa persahabatan.. yang satu selalu menjadi penyebab yang lain dan prosesnya.. adalah tidak akan pernah berjalan mundur...

seorang pecinta yang terbaik adalah sahabat yang terhebat.

jika kamu menemui 2 orang untuk dicinta, jangan berharap bahawa seseorang itu akan mencintai kamu persis seseorang yg lain, dalam kapasiti yang sama. satu di antara mereka akan memberikan lebih, yang lain akan dirasa kurang...

jangan pernah takut untuk jatuh cinta.. mungkin akan begitu menyakitkan, dan mungkin akan menyebabkan kamu sakit dan menderita.. tapi jika kamu tidak mengikuti kata hati, pada akhirnya kamu akan menangis.. jauh lebih pedih.. kerana saat itu kamu menyadari bahawa kamu tidak pernah memberi...

cinta itu sebuah jalan. cinta bukan sekadar perasaan, tapi sebuah komitmen... perasaan bisa datang dan pergi begitu saja...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar